بیوگرافی بازیگران ترکیه ای


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 8000
نویسنده : نوری

فارغ‌التحصیل شده‌است. ویلما اولین بار در ۱۰سالگی در نمایش‌نامهٔ تئاتر مدرسه بازی کرد و در آن زمان نیز کلاس‌های بازیگری، گیتار و رقص خود را گذراند. ویلما الس همچنین فارغ‌التحصیل دانشگاه کلن آلمان است. ویلما در سال ۲۰۱۰ در سریال ترکیه‌ایِ روزی روزگاری نقش کارولین را بازی کرد که این فیلم از شبکهٔ فارسی‌زبان جم تی وی (به انگلیسی: Gem TV) پخش شد.

ویلما الس

ویلما الس و همسرش

ویلما الس

 
 

بیوگرافی بگوم کوتوک بازیگر نقش دافنه در سریال دست سرنوشت

بیوگرافی بگوم کوتوک بازیگر نقش دافنه در سریال دست سرنوشت، عکس های دافنه، بازیگر نقش دافنه، اینستاگرام بگوم کوتوک، بیوگرافی و اینستاگرام بگوم کوتوک بازیگر ترکیه ای

بگوم کوتوک در تاریخ ۲۷ آگوست ۱۹۸۰ در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. او در ازمیر بزرگ شد و به دبیرستان توفیق فکرت فن رفت و در دانشگاه آنادولو مدیریت کسب و کار خواند. او در عضو تیم والیبال شهر اسکی هم بود.

دافنه در سریال دست سرنوشت

او به عنوان یک مدل حرفه ای شروع به کار کرد و در سال ۲۰۰۱ در مسابقه بهترین مدل ترکیه دوم شد. او کار بازیگری را با ایفای نقش اول در سریال ملک شروع کرد.
او در سریال های وادی گرگها و چکاوک هم ایفای نقش کرده است و هم اکنون در سریال دست سرنوشت در نقش دافنه ایفای نقش می کند.
قد: ۱۷۸ سانتی متر
وزن: ۵۸ کیلوگرم

دافنه و قهرمان

بگوم کوتوک و بوراک اوزچیویت

دافنه و الیف

دافنه در سریال دست سرنوشت

 

 

 

بیوگرافی سلین (مریم اوزرلی)

مریم اوزرلی در ۱۲ اوت ۱۹۸۳ از پدری ترک به نام حسین و مادری آلمانی به نام اورزولا در کاسل آلمان زاده شد. او دو برادر و یک خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. خواهرش، جانان،موسیقی جاز می‌نوازد. مریم درس بازیگری را در شاوشپیل‌اشتودیو فرزه در هامبورگ خوانده‌است. معروف‌ترین نقش‌آفرینی او در نقش خرم سلطان در سریال تاریخی حریم سلطان به وقوع پیوسته‌است. او در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل همین نقش‌آفرینی برندهٔ جایزهٔ پروانهٔ طلایی بهترین بازیگر زن شد. مریم اوزرلی در سال ۲۰۱۳۳، به‌طور ناگهانی و به دلایلی نامعلوم، بازی در سریال حریم سلطان را رها کرد و از قسمت ۱۰۳ به‌بعد، وحیده پرچین جای او را در نقش خرم سلطان گرفت.

مریم اوزرلی پس از ترک ترکیه اعلام کرد که روابطش را با دوست‌پسرش، جان آتش، تمام کرده چرا که جان به او خیانت کرده‌است. همچنین گفت که از جان آتش بچه‌ای باردار است و قصد دارد که بچه را نگه دارد. در تاریخ ۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۴ مریم دختری به نام لارا به‌دنیا آورد.

 

بیوگرافی کارتال (مراد ییلدریم)

مراد ییلدریم متولد ۱۳ آوریل ۱۹۷۹ هنرپیشه اهل کشور ترکیه است. وی زادهٔ شهر قونیه است. دو خواهر دارد و پدرش معلم ادبیات بود. والدین این بازیگر اصالتاً اهل ماردین هستند. مراد فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه فنی ییلدیز ترکیه میباشد. Murat Yildirim که به تئاتر و موسیقی علاقه مند بود در اولین قدم به مدرسه بازیگری رفت، و سپس وارد تئاتر شد و سه سال به عنوان یک آماتور در تئاتر مشغول بود.

مراد از طریق همکاران خود در تئاتر خیلی سریع به تلویزیون رفت، برای اولین بار در فیلم “Ayrılsak da Beraberiz” ظاهر شد. این مجموعه در ۱۱۱ قسمت نوشته و منتشر شد، چهار سال بعد در “عشق ابدی” بازی کرد که شخصیتش در آن فیلم “سادات” بود. بعدها در سال ۲۰۰۴، در مجموعه «همه فرزندان من” با نام “مسعود” ایفای نقش نمود. در سال ۲۰۰۶ نیز با بازی در مجموعه “توفان” که مخاطبان گسترده تری داشت بر محبوبیت خود افزود.

در سال ۲۰۰۶، در فیلم سینمایی، “برزخ” ظاهر شد. فیلم “برزخ” به همراه فیلم “پرتقال طلایی” نامزد کسب جایزه بودند.او در ۲۰ ژوئن سال ۲۰۰۸ با Burcin terzioglu بازیگر ترکی ازدواج کرد.و در ۲۰۱۴ طلاق گرفت . در سال ۲۰۱۶۶ با ایمان إلبانی ملکه زیبایی اخیر مراکش ازدواج گرفت.مراد با نام ساواش در فیلم عشق و جزا نیز بازی کرده است.

او امسال با ملکه زیبایی مراکش ازدواج کرد. اردوغان رئیس جمهور ترکیه ایمان إلبانی را رسما برای بازیگرمشهور مرد ترکیه ایخواستگاری کرد و جواب بله گرفت. رسانه های ترکیه تصویری از اردوغان را به همراه ایمان إلبانی و داماد منتشر کرده اند در حالی که اردوغان از او خواستگاری می کند. 

 

بیوگرافی عزیز ( اوگور پولات)

اوگور پولات متولد ۱۹۶۱ بازیگر و هنرپیشه متولد ترکیه است.

از جمله معروفترین فیلمهایی که بازی کرده است فیلم های قتل و اولان استانبول در سال ۲۰۱۴ است.

 

بیوگرافی اسراء بازیگر سریال ملکه شب

فوندا اریعیت متولد ۱ مارس ۱۹۸۴ هلند یک هنرپیشه سینما و از ترک‌های آناتولی می‌باشد.

زندگی نامه

فوندا در رشتهٔ علوم سیاسی در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه استانبول تحصیل کرده است.او از دوستان نزدیک پویان علی بخشی مدل ایرانی است. در سال ۲۰۱۲–۲۰۱۳ در تالار شهر استانبول در نمایش «سکوت» (به ترکی، Sessizlik) ایفای نقش کرد. در سال ۲۰۱۳۳ او بخاطر بازی در این نمایش در هجدهمین جشنواره صدری آلیشیک تئاتر و سینما در بخش نمایش کمدی و موزیکال جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و همچنین در هفدهمین جشنواره تئاتر افیفه (Afife) نامزد دریافت بهترین بازیگر زن شد. او با بازی در سریال کارادایی در نقش بلگین توره توانایی‌های خود را به چالش کشید.

بیوگرافی اکین کوچ بازیگر نقش سلطان احمد در سریال ماه پیکر

اکین کوچ متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۹۲ در آنتالیای ترکیه است. پدر و مادر او وهبی و شفیقه کوچ هستند.
او هنوز مشغول به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار در دانشگاه استانبول است. او از آکادمی مرکز هنر بورچوک وابسته به آلتان گوردوم و واحده پرچین در رشته تئاتر فارغ التحصیل شده است.


او اولین نقش و نقش اصلیش را در سریال Sana Bir Sır Vereceğim داشت که در آن سریال نقش یک دزد با قدرت های پنهان به نام تیکی را ایفا می کرد. این نقش موفقیت بزرگی برای او بود. پس از آن در یک سریال و فیلم سینمای ایفای نقش کرد و جایزه هم دریافت کرد. اما پس از بازی در سریال کوسم سلطان در نقش سلطان احمد مورد توجه بین المللی قرار گرفت.
قد: ۱۷۸ سانتی متر
وزن: ۷۳ کیلوگرم

 

بیوگرافی ملیسا اسلی پاموک بازیگر نقش آسو در سریال اکیا

بیوگرافی ملیسا اسلی پاموک

ملیسا آسلی پاموک (Melisa Asli Pamuk) بازیگر و مدل هلندی-ترکیه‌ای، ۱۴ آوریل ۱۹۹۱ در کشور هلند متولد شده است. قد او ۱۷۶ سانت و وزنش ۵۸ کیلوگرم است و یکی از خود اندام ترین بازیگران زن ترکیه محسوب می شود.

وی سال ۲۰۱۱ در مسابقه ملکه زیبایی ترکیه نفر اول و دختر شایسته ترکیه شده است ولی در مسابقات جهانی نتوانست مقامی کسب کند. او همچنین در سال ۲۰۰۹ در مسابقه بهترین مانکن ترکیه عنوان اولی و بهترین مدلی ترکیه را کسب کرده است.

ملیسا آسلی پاموک به چهار زبان ترکی، انگلیسی، هلندی و آلمانی مسلط است و در سطح متوسط زبان فرانسوی را می‌داند. او در دانشگاهی در آمستردام هلند روانشناسی خوانده است

ملیسا از ۱۴ سالگی کار مدلینگ را شروع کرده است. ملیسا آسلی پاموک در سال ۲۰۰۴ و در سیزده سالگی در یک فیلم کوتاه تولید کشور هلند به عنوان نقش اول بازی کرد.

او در یک مرکز فرهنگی در ترکیه آموزش بازیگری دیده است. اولین بازیگری خود در ترکیه را در یک آگهی تلویزیونی مربوط به شرکت gsm بازی کرده است

بعد از آن در سریال سه فصلی زمین، آسمان عشق در نقش سودا به عنوان یکی از نقشهای اصلی سریال بازی کرده است و در همان سال در فیلم سینمایی G.o.d. karakedi بازی کرده است.

اما مهمترین و معروفترین نقشی که وی ایفا کرده است سال ۲۰۱۵ در سریال اکیا (kara sevda) در نقش آسو بوده است. آسو دختری است که با کمال در معدن عمویش آشنا شده و عاشق او می شود اما پس از مدتی می فهمد که کمال عاشق اکیا است. به همین دلیل سعی میکند تا کاری کند کمال اکیا را فراموش کند.

 

بیوگرافی کان اورگانجی بازیگر نقش عامر در سریال اکیا

بیوگرافی کان اورگانجی بازیگر نقش عامر در سریال اکیا

کان اورگانجی متولد سال ۱۹۸۱ در شهر ازمیر ترکیه میباشد. در سریال اکیا او در نقش (عامر) همسر اکیا (نسلیهان اتاگول) ایفای نقش کرده است. در مقابل او بوراک اوزچیویت قرار دارد که ایفاگر نقش کمال است و عاشق و دلباخته اکیا. عامر در سریال اکیا نقشی منفی و سیاه دارد که برای رسیدن به خواسته های خود از هیچ راهی غافل نمی شود و برای رسیدن به هدف تمام موانع را نابود میکند.
کان از یک خانواده مشهور ازمیری بوده و دوره دبیرستان را در کالج آمریکایی ازمیر به اتمام رسانده و فارغ التحصیل رشته اقتصاد و سرمایه از دانشگاه مرمره میباشد.او در دوران دانشگاه هم به بازیگری مشغول بود و حتی به این علت چند ترمی از دانشگاه مرخصی نیز گرفته است.

وی نخستین بار در سال ۲۰۰۳ کارگردان مشهور عبداله اغوز کان رو به دنیای سریال معرفی کرد. به سبب اینکه کان سوارکاری نیز بلد بود کارگردان در سریال کارا اوغلان از کان در کادر بازیگری استفاده کرد که این اولین تجربه برای کان محسوب میشود.


در سال ۲۰۰۸ در سریال آزاپ یولو(راه عذاب ) همرا با بازیگران مشهور مثل Ebru Akel و  Kadir İnanır  ایفای نقش کرد و در همان سال به مدت ۴ ماه در کورس بازیگری (Stella Adler Studio of Acting) در  نیویورک شرکت کرد.

بیوگرافی بوراک اوزچیویت

بیوگرافی بوراک اوزچیویت

بوراک اوزچیویت متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۸۴، مدل و بازیگر مشهور ترکیه، دوره دبیرستان را در مدرسه kazim İşmen در سال ۲۰۰۱ به پایان رساند و در رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مارمارا فارغ التحصیل شد.

بوراک اوزچِویت مسلط به زبان انگلیسی است، و از رانندگی، ورزش کردن و فوتبال لذت می برد.
شاید جامعه ایرانی بوراک را با سریال «حریم سلطان» شناخته باشد اما او سال۲۰۰۵ و در۲۱ سالگی برای دنیا، مدلی شناخته شده بود، یعنی زمانی که بعد از بردن جایزه بهترین مدل ترکیه در رقابت های جهانی شرکت کرده و به مقام دوم رسید.

بوراک اوزچیویت ، بازیگر نقشهای کامران ( چکاوک ) و بالی خان ( حریم سلطان ) به همراه نامزدش ، فحریه اوچن ،بازیگر نقشهای نجلا ( برگریزان ) ، فریده (چکاوک ) و مروه ( سعید و شورا ) نامزده شده اند.بوراک اوزچویت و فاهریه اوجان به یکدیگر دلبسته شدند و در سال ۲۰۱۴ بود که رسانه‌های ترکیه شروع به شایعه‌پردازی برای آنها کردند ولی این اخبار معمولی در حد شایعه نبود و بوراک و فاهریه اعلام کردند که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند

آدم‌های خاص، کارهای خاص هم انجام می‌دهند و درواقع سعی می‌کنند در هر چیزی خاص باشند ولی در این بین آدم‌هایی هستند که شهرت و محبوبیت زیادی دارند ولی در عین حال سعی نمی‌کنند که کارهای عجیب و خاص انجام دهند و از زندگی معمولی خود لذت می‌برند. بوراک اوزچویت یکی از این چهره‌های شاخص است که باوجود شهرتی که در سال‌های اخیر کسب کرده ولی هنوز هم در رویاهای جوانی خود زندگی می‌کند و هنوز هم دوست دارد به آرزوهای قدیمی خود جامه‌عمل بپوشاند. او ساده و سالم زندگی می‌کند و در عین حال یک سبیلوی خوش‌تیپ است!

سریال اکیا

یک ازدواج سینمایی

بوراک اوزچویت و فاهریه اوجان به یکدیگر دلبسته شدند و در سال ۲۰۱۴ بود که رسانه‌های ترکیه شروع به شایعه‌پردازی برای آنها کردند ولی این اخبار معمولی در حد شایعه نبود و بوراک و فاهریه اعلام کردند که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند در فیلم سینمایی «عشق شبیه توست» بار دیگر همبازی شدند و همین موضوع باعث شد تا فیلم با فروش خوبی در گیشه همراه شود. لازم به ذکر است که بوراک خود، بخشی از سرمایه ساخت این فیلم را به‌‌عنوان تهیه‌کننده متقبل شده بود.

از فوتبال تا اتومبیل لوکس

بوراک شدیدا به فوتبال علاقه دارد و ورزش جزیی از زندگی روزمره اوست و طرفدار دوآتشه تیم فوتبال فنرباغچه است. او به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد وهمیشه می‌گوید که در ایامی که در کشورهای اروپایی مشغول کار مدلینگ بوده است‌، به اجبار زبان انگلیسی را آموخته است ولی حالا از اینکه به این زبان تسلط دارد، واقعا خوشحال است. او عاشق اتومبیل‌های لوکس است و اعلام کرده که دوست دارد زمانی‌که به سن و سال پیری رسید، یک کلکسیون کامل و زیبا از ماشین‌های لوکس داشته باشد.

از نامزدی ناموفق تا فیلمسازی

بوراک پیش از اینکه با فاهریه اوجان نامزد کند، مدتی در سال ۲۰۱۱ با مدل ترکیه‌ای، «سیلان کاپا» نامزد بود که بعد از مدتی کوتاه از هم جدا شدند. همچنین جالب است بدانید که بوراک اخیرا شرکت تولید فیلم خود را راه انداخته و برای فیلم اول خود از بانوی اول ترکیه در سال ۲۰۱۴ یعنی «امیه گولسوی»دعوت به کار کرد.

رستورانی با نماد سبیل

بوراک که همواره دوست داشته کارهای تجاری را در زندگی خود بیشتر و بیشتر کند، سال ۲۰۱۴ رستوران خودش را به نام «بالی‌بی دونر» در استانبول افتتاح کرد. جالب است بدانید که نماد و لوگوی این رستوران برگرفته از سبیل معروف او در سریال «حریم سلطان» و «چکاوک» است که از زمان سریال «حریم سلطان» تا به امروز به یک‌جور مد میان جوانان ترکیه تبدیل شده است. بوراک هم از این موضوع استفاده کرده و نماد رستوران خود را همین سبیل معروف قرار داده است.

او اصالتا اهل استان غازی آنتپ در جنوب ترکیه است. در مسابقه بهترین مدل مردان ترکیه در سال ۲۰۰۳ به عنوان چهره ای که آینده درخشانی خواهد داشت انتخاب شد. بعد از این مسابقه در آژانس مدلینگ Ugurkan Ajans به عنوان مدل مشغول به کار شد. او اکنون حرفه مدلینگ را رها کرده و به بازیگری در فیلم ها و سریال ها مشغول است.

در سال ۲۰۰۵ مجددا در مسابقه بهترین مدل ترکیه شرکت کرد و به عنوان بهترین مدل مرد سال ترکیه انتخاب شد. به دنبال انتخاب شدن به عنوان بهترین مدل ترکیه، در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و توانست مقام دوم بهترین مدل جهان را هم به دست آورد.

اولین تجربه بازیگری او در سریال منفی ۱۸ بود که در نقش یک مامور پلیس به نام مراد ایفای نقش می کرد. در نوامبر ۲۰۰۷ در فیلمی به نام Musallatt ( مسلط ) بازی کرد. نقشی که باعث شد او به شهرت زیاد دست یابد و در ایران نیز طرفداران زیادی به دست آورد، نقش بالی خان (Malkoçoğlu ) در سریال حریم سلطان بود.

البته نکته جالب درباره بوراک این است که او خودش فارغ التحصیل رشته عکاسی است و قرابت خوبی با دنیای دوربین و این مدیوم دارد. ۱۳ ستاره سینمای ترکیه روزی که برای مجموعه «رازهای کوچک» مقابل دوربین رفت، مدل سبیلی که داشت بین جوان های ترکیه به مد بدل شد. او امروزه از این موضوع به نفع خود استفاده کرده است و رستورانی در ترکیه راه اندازی کرده و لوگوی رستوران را طرح سبیل خود قرار داده است.

 

بیوگرافی شوکرو اوزیلدز بازیگر نقش امیر در سریال شرافت

شوکرو اوزیلدز متولد ۱۸ فوریه ۱۹۸۸ در ازمیر ترکیه زاده شد. دوران کودکی خود را در ازمیر گذرانده است. پدر و مادرش یونانی هستند، شوکرو مادر خود را در ۹ سالگی از دست داد و او یک خواهر دارد.

وی فارق التحصیل رشته مهندسی دریایی از دانشکده فنی استانبول می باشد. شوکرو از دوران کودکی به هنرهای رزمیعلاقه داشت و برای مدتی به پرتغال رفت و در آنجا در کارگاه هنری شروع به کار کرد. اولین فعالیت بازیگری خود را در سال ۲۰۱۱ در سریال آبهای عمیق در نقش توپراک به نمایش گذاشت و همچنین در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم سینمایی هنرنمایی کرد.

بیوگرافی شوکرو اوزیلدز بازیگر نقش امیر در سریال شرافت

شوکرو اوزیلدز

امیر در سریال شرافت در نقش امیر در کنار هنرمندانی همچون یاسِمین آلِن , کرِم بورسین و شوکران اووال و … بازی می کند.

سرنوشت امیر :

برادر کوچک ایگیت است. او بر خلاف ایگیت تحصیلات خود را ادامه می دهد و دادستان می شود. او در دستگیری مجرمین و تبهکاران با پلیس همکاری میکند. امیر مجبور می شود به صورت نمایشی با کبرا ازدواج کند اما بعد از مدت کوتاهی او عاشق کبری می شود و این ازدواج نمایشی تبدیل به یک ازدواج واقعی می شود.

بیوگرافی لیلا تانلار بازیگر نقش آیسو در سریال گوزل

لیلا تانلار (Leyla Tanlar) در ۱۳ دسامبر ۱۹۹۷ در استانبول ترکیه متولد شد. وی دوران متوسطه خود را در دبیرستان ایتالیایی به پایان رساند و فارق التحصیل رشته تئاتر در دانشکده هنر استانبول است.

لیلا اولین تجربه هنری خود در سریال گوزل (از هم گسیخته – Paramparça) در نقش آیسو (جانسو) آغاز کرد و هنرنماییشتوانست هنر او را در این زمینه به جامعه هنری نشان دهد.

سریال گوزل داستان دو خانواده است که دختران آنها به علت نام خانوادگی مشابه در بیمارستان جا به جا می شوند. یکی از دو دختر، جانسو (آیسو) دختر جهان و دل آرا گل پنار از ثروتمندان استانبول است٬ و دیگری هازال (غزل) دختر گلسرن گولپنار(گوزل) است که شوهرش او را مدت هاست رها کرده و او هازال (غزل) را به تنهایی بزرگ کرده. بعد از ۱۵ سال آن ها متوجه این جا به جایی می شوند. مدتی بعد در عروسی جهان و گلسرن (گوزل) -گلسرن(گوزل) تیر میخورد و کشته میشود.

بیوگرافی لیلا تانلار

لیلا تانلار 




:: برچسب‌ها: بیوگرافی بازیگران ترکیه ای ,

مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com